متن استاتیک شماره 54 موجود نیست متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1404/07/22
  • - تعداد بازدید: 295
  • زمان مطالعه : 13 دقیقه
دانشکده پیراپزشکی استهبان

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری 1404

با عرض تبریک به مناسبت پذیرش شما در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نحوه اقدام، زمان و مدارک لازم جهت ثبت نام به شرح زیر اعلام می گردد:

 

» جهت انجام ثبت نام از روز سه شنبه به تاریخ 1404/07/22 لغایت یکشنبه به تاریخ 1404/07/27 به سایت Saba.Sums.ac.ir (گزینه پذیرش) مراجعه نمایید.

 

» عدم اقدام در موعد اعلام شده برای ثبت نام به طریقی که در این اطلاعیه مشخص گردیده به منزله انصراف از تحصیل قلمداد می گردد.

 

» ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت الکترونیکی و مشروط بوده و نیازی به مراجعه حضوری نمی باشد.

 

» مسئولیت صحت کلیه اطلاعات ارسال شده از طریق ثبت نام الکترونیکی، بر عهده شخص دانشجو می باشد. در صورت انجام ثبت نام توسط سایر افراد، تأکید گردد که اطلاعیه ثبت نام توسط فرد ثبت نام کننده به صورت کامل مطالعه شود. در صورت ارسال اطلاعات و مستندات غیر واقعی، ثبت نام شما لغو گردیده و دانشگاه علوم پزشکی شیراز مسئولیتی در قبال این موارد نخواهد داشت.

 

» پس از انجام ثبت نام الکترونیک و در صورت تأیید ثبت نام توسط مدیریت امور آموزشی دانشگاه، نامه معرفی به صورت الکترونیک به معاونت آموزشی دانشکده محل تحصیل ارسال خواهد شد.

 

» جهت ورود به سایت ثبت نام الکترونیکی از کد ملی به عنوان نام کاربری و از شماره شناسنامه به عنوان رمز عبور استفاده نمایید.

  • افرادی که فاقد شماره شناسنامه می باشند، از کد ملی به عنوان نام کاربری و رمز عبور استفاده نمایند.

 

» در مواردی که حجم فایل مورد نیاز برای بارگذاری در جدول زیر ذکر نشده است، حداکثر حجم فایل 200 کیلوبایت می باشد.

 

ردیف مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام الکترونیکی
1 تمام صفحات شناسنامه
 
  • پذیرفته شدگانی که مشمول قانون حمایت از ازدواج جوانان می باشند، اسکن تمامی صفحات شناسنامه همسر خود را نیز بارگذاری نمایند.

2 عکس پرسنلی
 
  • عکس رنگی
  • ابعاد عکس 4*3 و بدون حاشیه
  • عکس باید با ابعاد حداکثر 400*300 و حداقل 300*200 پیکسل (حداکثر حجم 32 کیلوبایت) اسکن و در قالب JPG ذخیره شود.
  • تصویر متقاضی باید تمام رخ، کاملاً واضح و بدون اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
  • عکس، مربوط به سال جاری، رنگی و با زمینه سفید باشد.
  • اسکن عکس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و مدارک مشابه) قابل قبول نیست.

راهنمای تصویری عکس استاندارد

3 پشت و روی کارت ملی
 
  • پذیرفته شدگانی که فاقد کارت ملی هوشمند می باشند رسید کارت ملی هوشمند را بارگذاری نمایند.
4 مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه شامل یکی از مدارک زیر (ویژه آقایان)
 
  • تصویر کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، ایثارگران و موارد خاص)
  • تصویر برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت و سایر ...) در مدت اعتبار آن
  • ارائه برگ اعزام به خدمت

تذکر: جهت دریافت معافیت تحصیلی یا ترخیص از خدمت، به درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی به نشانی Sakha.ePolice.ir مراجعه و پس از دریافت معافیت تحصیلی، بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایید. داوطلبانی که در حال انجام خدمت وظیفه عمومی می باشند، با مراجعه به همان درگاه، نسبت به انجام امور مربوط به ترخیص از یگان و به دنبال آن اخذ معافیت تحصیلی اقدام نمایند. بدیهی است این دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در زمینه ترخیص و صدور معافیت مشمولین در حال انجام خدمت وظیفه بر عهده ندارد.

تذکر: مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و درصورت قبولی در دانشگاه، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نخواهد شد و دانشگاه مجاز به ثبت نام از آنان نیست.

تذکر: ترخیص سربازان حین خدمت، صرفاً جهت تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر مجاز بوده و ترخیص آنان جهت تحصیل در مقطع کاردانی، براساس قوانین نظام وظیفه مجاز نمی باشد. بدیهی است این دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در زمینه ترخیص یا معافیت تحصیلی مشمولین در حال انجام خدمت نظام وظیفه برعهده نخواهد داشت.

تذکر: دانش آموزان سال آخر دوره نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) به شرط اتمام تحصیل حداکثر تا 20 سالگی، می بایست جهت دریافت معافیت تحصیلی به درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی به نشانی Sakha.ePolice.ir مراجعه و پس از دریافت معافیت تحصیلی، بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند.

تذکر: دانشجویان انصرافی در صورتی که در سقف سنوات تحصیلی اولیه، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید، بیش از یک سال سپری نشده باشد، مشروط بر اینکه قبلا (از تاریخ 1390/08/22 به بعد) از امتیاز یکبار انصراف استفاده نکرده باشند، مجاز به ثبت نام هستند. لازم به ذکر است برای این دسته دانشجویان نیز دریافت معافیت تحصیلی الزامی است.

تذکر: پذیرفته شدگان ورودی نیمسال اول (مهرماه) در درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی، شروع به تحصیل را 1404/07/21 و پذیرفته شدگان ورودی نیمسال دوم (بهمن ماه) شروع به تحصیل را 1404/11/01 وارد نمایند.

تذکر: در هنگام ثبت نام در سامانه سخا، دقت نمایید نام دانشگاه محل تحصیل یا پذیرفته شده را «دانشگاه علوم پزشکی شیراز» انتخاب نمایید و از انتخاب «دانشگاه شیراز» جدا خودداری نمایید. 

راهنمای تصویری دریافت معافیت تحصیلی

نمونه معافیت تحصیلی نهایی صادر شده از سامانه سخا

5 اسکن اطلاعات فردی، تحصیلی و شغلی
 
  • پس از تکمیل اطلاعات شناسنامه ای، خانوادگی، مقاطع تحصیلی پایه و شغلی در هنگام ثبت نام در «سامانه ثبت نام الکترونیک» ضروری است نسبت به چاپ فرم مربوطه اقدام و پس از امضاء به صورت فایل JPG بارگذاری نمایید.
6 فرم تعهد ثبت نام الکترونیکی
 
  • کلیه پذیرفته شدگان می بایست فرم تعهد ثبت نام الکترونیکی را پرینت و پس از تکمیل و امضای آن، بر روی سامانه ثبت نام الکترونیکی بارگذاری نمایند.
  • عنوان آزمون در فرم تعهد، «پذیرش کنکور سراسری» قید شود.

دریافت فرم تعهد ثبت نام الکترونیکی

7

سند تعهد محضری (ویژه پذیرفته شدگان سهمیه بومی، مناطق محروم، قانون برقراری عدالت آموزشی)

 
  • براساس دستورالعمل ثبت نام ابلاغی از طرف وزارت متبوع، پذیرفته شدگان سهمیه های بومی (استان های خاص)، مناطق محروم (موضوع قانون عدالت آموزشی)، سهمیه مناطق محروم (مصوبه افزایش ظرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی) و متعهدین خدمت به سازمان های نظامی و پزشکی قانونی ملزم به تنظیم سند تعهد محضری می باشند.

  • با توجه به اینکه در حال حاضر امکان تنظیم و تحویل سند تعهد محضری برای پذیرفته شدگان فراهم نمی باشد، به ایشان مهلت داده می شود در ازای تکمیل فرم تعهد، به صورت مشروط نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند. بدیهی است نحوه تنظیم سند تعهد محضری متعاقباً به اطلاع پذیرفته شدگان این سهمیه رسانده خواهد شد.

دریافت فرم تعهد سند محضری

8

مدارک مطابق با نظام آموزشی

 

پذیرفته شدگان براساس نظام آموزشی خود (نظام آموزشی جدید 3-3-6 سالی واحدی یا ترمی واحدی) مدارک زیر را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند:

 

الف) نظام آموزشی جدید (3-3-6):

  • اسکن اصل مدرک یا گواهی موقت دیپلم متوسطه (پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید) با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک
  • اسکن کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (ریزنمرات سه ساله پایه دهم تا دوازدهم)

تذکر: دقت نمایید حتما ریزنمرات سه ساله که در یک کارنامه ارایه گردیده است، بارگذاری شود و از بارگذاری فرم 603 سوابق تحصیلی خودداری نمایید. دریافت نمونه کارنامه دوره متوسطه

 

ب) نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی:

  • اسکن اصل مدرک یا گواهی موقت پایان دوره پیش دانشگاهی با درج رشته تحصیلی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی
  • اسکن اصل مدرک و یا گواهی موقت دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/سالی واحدی با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک
  • اسکن کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/سالی واحدی در هر یک از سال های 1384 به بعد
  • اسکن کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی از سال 1391

 

پذیرفته شدگان هر دو نظام آموزشی به تذکرات زیر دقت داشته باشند:

 

تذکر: دانشجویان انصرافی دوره روزانه و شهریه پرداز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، لازم است علاوه بر اسکن مدارک قید شده در بند 8، حکم انصراف قطعی از تحصیل و گواهی تسویه حساب کامل تایید شده دانشگاه و اداره کل امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را نیز اسکن و بارگذاری نمایند.

 

تذکر: فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد لازم است علاوه بر مدارک قید شده در بند 8، اسکن تصویر مدرک دانشگاهی خود را نیز بارگذاری نمایند. همچنین فارغ التحصیلان مقطع کاردانی و کارشناسی گروه آموزش پزشکی که مشمول گذراندن طرح نیروی انسانی می‌باشند و در کنکور سراسری سال 1404 در رشته های مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرفته شده اند، می بایست گواهی پایان طرح نیروی انسانی را ارایه نمایند. پذیرفته شدگان مقطع دکتری عمومی (رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) نیازی به ارایه گواهی پایان طرح نیروی انسانی ندارند.

 

تذکر: تاریخ اخذ مدرک تحصیلی پایه دوازدهم در هر یک از رشته های تحصیلی، برای نیم سال اول باید حداکثر تا تاریخ 1404/06/31 و برای رشته های تحصیلی پذیرش نیمسال دوم، باید حداکثر تا تاریخ 1404/11/30 باشد. در غیر اینصورت قبولی فرد «لغو» خواهد شد.

 

دریافت فرم تعهد عدم فارغ التحصیلی دیپلم

9

فرم های ثبت نام

 
  • فرم شماره 1: فرم اخذ تعهد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داخل و خارج از کشور و دانشجویان فعلی و انصرافی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور. تکمیل و بارگذاری این فرم برای همه پذیرفته شدگان الزامی است.
  • فرم شماره 2: پذیرفته شدگان رشته های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های منطقه یک، خانواده شهدا، ایثارگران (5 درصد و 25 درصد). رزمندگان می بایست فرم شماره 2 را تکمیل و بارگذاری نمایند.
  • فرم شماره 4: پذیرفته شدگان رشته های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های مناطق 2 و 3 می‌بایست فرم شماره 4 را تکمیل و بارگذاری نمایند.

تذکر: پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) نیازی به تکمیل فرم های شماره 2 و 4 ندارند.

  • فرم شماره 7: این فرم مخصوص پذیرفته شدگان سهمیه استان های محروم در آزمون سراسری در اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد.
  • فرم شماره 9: کارمندان دولت پذیرفته شده در آزمون سراسری، می بایست موافقت رسمی و بدون قید شرط از محل کار ارایه نمایند.

دریافت فرم های ثبت نام

10

فرم اظهاریه تأیید صحت سلامت

 
  • ابتدا این فرم را پرینت و پس از تکمیل، امضاء و اثرانگشت شخص دانشجو، فرم را اسکن نموده و بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایید.
  • تکمیل و بارگذاری این فرم برای همه پذیرفته شدگان الزامی است.

دریافت فرم اظهاریه تأیید صحت سلامت

11

اسکن رسید سوابق فارغ التحصیلی و تأییدیه تحصیلی

 
  • کلیه پذیرفته شدگان می بایست با مراجعه به سامانه emt.medu.ir و مشخص نمودن نظام آموزشی، نسبت به ثبت درخواست ارسال مدارک تاییدیه تحصیلی و سوابق تحصیلی (سه سال آخر تحصیل دوره متوسطه) به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام نمایند. پس از کامل شدن فرایند درخواست، کد پیگیری جداگانه برای هر مدرک در اختیار داوطلب قرار خواهد گرفت. این کد را در سامانه ثبت نام الکترونیکی ثبت و رسید دریافتی از سامانه را بارگذاری نمایید.

راهنمای دریافت تاییدیه تحصیلی و سوابق تحصیلی

 

تذکر: دارندگان دیپلم شاخه نظری (نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی) در زمان ثبت درخواست مدارک فوق، علاوه بر مدرک دیپلم، باید مراحل فوق را برای درخواست مدرک پیش دانشگاهی نیز طی نمایند.

تذکر: فارغ التحصیلان شهریور 1395 و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود ندارند. اما فارغ التحصیلان خرداد 1395 و قبل از آن، ضروری است با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شده است، به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه، پس از بررسی و تأیید، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری نماید.

 

تذکر: هنگام ثبت درخواست سوابق و تاییدیه تحصیلی، به موارد زیر توجه فرمایید:

12

اسکن کارنامه کنکور سراسری

 
  • صرفاً کارنامه اولیه (نوبت اول و دوم) کنکور سراسری سال جاری که شامل درصد دروس می باشد مورد نیاز است.

 

با توجه به اینکه فرایند ثبت نام به صورت غیرحضوری انجام می‌گردد، لازم است پس از انجام ثبت نام الکترونیک و اطمینان از دریافت شماره دانشجویی، مدارک ذکر شده در جدول زیر را در زمان و مکانی که متعاقبا اعلام می گردد، به صورت حضوری تحویل دهید. 

نکته: پذیرفته شدگانی که در تاریخ های ذکر شده، به هر دلیل موفق به تحویل اصل مدارک تحصیلی نشوند، مجوز ادامه تحصیل را نخواهند داشت.

 

مدارک مورد نیاز جهت تحویل حضوری

الف: پذیرفته شدگان نظام آموزشی جدید (3-3-6) شامل:

  • اصل مدرک یا گواهی موقت دیپلم متوسطه (پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید) با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک
  • اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (ریزنمرات سه ساله پایه دهم تا دوازدهم)

ب: پذیرفته شدگان نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی شامل:

  • اصل مدرک یا گواهی موقت پایان دوره پیش دانشگاهی با درج رشته تحصیلی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی
  • اصل مدرک و یا گواهی موقت دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/سالی واحدی با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک
  • اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/سالی واحدی در هر یک از سال های 1384 به بعد
  • اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی از سال 1391

ج: فرم های ثبت نام ذکر شده در بند 9:

پذیرفته شدگان محترم می بایست فرم های ثبت نام را پس از تکمیل و بارگذاری بر روی سامانه الکترونیکی، اصل آن را به همراه سایر مدارک در زمان و مکانی که متعاقبا اعلام می گردد، به صورت حضوری تحویل دهند.

 


نکته 1: کلیه پذیرفته شدگان می بایست مدارک مشروحه فوق را در تاریخ های ذکر شده از طریق سامانه ثبت نام الکترونیک اسکن، بارگذاری و ارسال نمایند. پس از ارسال درخواست ثبت نام به صورت الکترونیک، مدارک ارسالی توسط کارشناسان ثبت نام کنترل شده و در صورت تأیید، شماره دانشجویی اختصاص می‌یابد و مراتب تأیید ثبت نام دانشجو از طریق نامه و سامانه آموزشی، به دانشکده مربوطه ارسال خواهد شد.

 

نکته 2: دقت نمایید هنگام ثبت نام الکترونیکی، پس از اتمام کلیه مراحل و بارگذاری اسکن مدارک، در مرحله نهایی حتما دکمه «ارسال درخواست» کلیک شود؛ زیرا در صورت عدم ثبت درخواست، ثبت نام انجام نخواهد شد. خاطر نشان می گردد دریافت کد رهگیری به معنای ثبت عملیات ثبت نام نبوده و تنها با زدن دکمه «ارسال درخواست» در «مرحله نهایی» این عملیات ثبت خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار واحدها
  • کد خبری : 134870

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید